poniedziałek, 24 lipca 2017

"Zostań, Jeśli kochasz" - Gayle Forman ♦ krótka Recenzja #5

Hejka :D

Dziś, jak wskazuje tytuł posta, mam dla Was króciutką recenzję książki przez którą zrodziła się moja pasja do czytania, czyli "Zostań, jeśli kochasz" autorstwa Gayle Forman.

Książkę dostałam od moich koleżanek na urodziny. Dokładniej był to zestaw dwóch części - "Zostań, jeśli kochasz" i "Wróć, jeśli pamiętasz"


Opis:
"Zostań, jeśli kochasz" Gayle Forman to światowy bestseller literatury młodzieżowej, który przetłumaczono na ponad 30 języków. Na podstawie tej powieści powstał poruszający film pod tym samym tytułem.
Mia w jednej chwili straciła wszystko. Tragiczny wypadek odebrał jej najbliższych. Od tego czasu dziewczyna znajduje się w dziwnym stanie zawieszenia między światami. Staje przed dylematem - czy podjąć walkę o odzyskanie przytomności czy po prostu poddać się i umrzeć. Próbując podjąć decyzję, Mia wspomina dotychczasowe życie...
Powieść Gayle Forman opowiada o rodzinie, miłości, przyjaźni, trudnych wyborach i poszukiwaniu swego miejsca na ziemi. Dalszą część tej historii czytelnicy znajdą w tomie "Wróć, jeśli pamiętasz".


Mia wiedzie normalne życie nastolatki.
Ma kochającego chłopaka, cudowną przyjaciółkę, wspierających ją rodziców i jej ukochany kontrabas, na którym mogłaby grać godzinami.
Niestety pewnego dnia Mia i jej rodzina ulega strasznemu wypadkowi.

♦♦♦

Bardzo przeżyłam historię Mii. Książke przeczytałam w jeden dzień, a w kolejny pochłonęłam następną część ☺
Mimo, że w powieści ukazane są tragiczne wydarzenia, których nikt z nas nie chciałby doświadczyć, uważam, że jest to książka, którą każdy powinien przeczytać. Dała mi ona nieco inne spojrzenie świat. Zrozumiałam jak kruche jest nasze życie i jak ważne jest to, aby doceniać naszych bliskich i każde chwile spędzone z nimi.
Popularność książki uważam za całkowicie uzasadnioną! Wywarła na mnie duże wrażenie i na pewno zapamiętam historię Mii na długo.

Jeśli chodzi o bohaterów "Zostań, jeśli kochasz" to muszę powiedzieć, że bardzo ich polubiłam :) Mia była bardzo mądra, nie irytowała mnie. Jej rodzice także przypadli mi do gustu ;) kochająca się, szalona rodzinka 😃 Jednym z moich ulubieńców był również dziadek dziewczyny, który zawsze wspierał ją w trudnych chwilach :)


Czy ją polecam?
Jak pisałam wyżej, to właśnie od "zostań jeśli kochasz" rozpoczęła się moja miłość do czytania, dlatego polecam ją wszystkim, którzy szukają czegoś "Głębszego", ale zarazem z wątkiem miłości młodych ludzi :)

Ogólna ocena: 8/10

10 komentarzy:

  1. czytalam i nie przepadam za tą ksiązką, nie porwała mnie za bardzo.
    pozdrawiam
    polecam-goodbook.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każdy ma inne gusta :)
      Ja przeczytałam ją ponad rok temu i choć nie była to najlepsza książka EVER to i tak bardzo miło ją wspominam ♡:)

      Usuń
  2. Wszyscy zachwycali się filmem i przez to obejrzałam go. Nie porwał mnie ani trochę i dlatego nie sięgnęłam po książkę. Może jeszcze kiedyś się przekonam:)
    Pozdrawiam http://oksiazko.blog.pl/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja obejrzałam film dopiero po przeczytaniu i podobał mi się :)

      Tak wgl to uwilebiam oglądać filmy na podstawie książek, które przeczytałam :p prawie zawsze mi się podobają xD

      Usuń
  3. Ja również czytałam już zarówno ,,Zostań jeśli kochasz", jak i ,,Wróć jeśli pamiętasz" i muszę przyznać, że pierwsza część mi się nie podobała :/ Być może jest to kwestia tego, że przed przeczytaniem powieści popełniłam pewien błąd i obejrzałam ekranizacje (i muszę się przyznać, że nawet dwukrotnie)? Druga część podobała mi się już bardziej, choć ogólnie rzecz ujmując fanką romansów nie jestem. Może dam całej serii drugą szansę i ponownie je przeczytam za jakiś czas?
    Świetna recenzja, czekam z niecierpliwością na kolejne posty :D
    Pozdrawiam
    Julka z julyinthebookland.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Według mnie druga część była o wiele lepsza :D
    Dziękuję za miłe słowa ♡:*

    OdpowiedzUsuń
  5. Kiedyś ją czytałam. Bardzo fajna, lekka, do "połknięcia" w jeden dzień. Bardzo mi się podobała ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Druga część, według mnie, była jeszcze lepsza ♡

      Usuń
  6. Nie czuję, żeby to była książka dla mnie xD Już nawet nie chodzi o to, że jestem fanką fantastyki - bo książki z innych gatunków też zdarza mi się czytać xD - ale o to, że sama fabuła jakoś do mnie nie trafia. Nawet na film nie mam większej ochoty! xD Także raczej odpuszczę sobie tę pozycję ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też kocham fantastykę, ale lubie czasem poczytać romanse i mi akurat "Zostań, jeśli kochasz" się spodobało :) ..ale wiadomo, każdy ma inne gusta :D

      Usuń

Copyright © 2016 book.hobby , Blogger