niedziela, 24 września 2017

"Najlepszy powód, by żyć" - Augusta Docher ♦ przedpremierowa recenzja

Dzień Dobry 😊

Dziś przygotowałam dla Was przedpremierową recenzję książki Augusty Docher pt. "Najlepszy powód, by żyć", której premiera jest już za 3 dni, czyli 27 września :)

Książkę otrzymałam od wydawnictwa znak w ramach współpracy :)


Opis:
"Wszystko trwało ułamek sekundy. Błysk ognia i nagle jestem w ognistej kuli. Dociera do mnie, że się palę. Jestem żywą ludzką pochodnią."

Dominika budzi się po kilku dniach. Wie, że to był wypadek, a ukochany ojciec wcale nie chciał jej zabić. Teraz, kiedy on jest w więzieniu, ona leży w szpitalu i walczy o życie. Chociaż właściwie, to inni walczą za nią, ponieważ ona się już poddała. Ale to, co miało być końcem, okazuje się być początkiem…

Przewrotny los stawia na jej drodze ambitnego młodego lekarza, który dostrzega w niej coś więcej niż tylko pacjentkę. Gdy on będzie leczył jej ciało, jego brat Marcel, czarna owca szanowanej rodziny, spróbuje uleczyć jej duszę.

Tylko czy to jest w ogóle możliwe? Czy pęknięte serce potrafi jeszcze kochać? I czy ktoś, kto ma tyle powodów, by się zabić, odnajdzie ten jeden, by żyć?

♦♦♦

Nigdy wcześniej nie czytałam żadnej książki Polskiego autora, dlatego gdy zobaczyłam, że dostałam propozycję zrecenzowania "Najlepszego powodu..", to bardzo się ucieszyłam :) Nie wiem dlaczego byłam sceptycznie nastawiona do literatury Polskiej, ale wiem, że to był błąd :)

   Książka opowiada o młodej dziewczynie, która przez przypadek została podpalona żywcem. Brzmi strasznie? Jest jeszcze gorsze. Dominika spędziła wiele miesięcy w szpitalu. Były to miesiące pełne bólu, strachu i rozpaczy. Bohaterka powoli traciła chęć do życia.

Podczas pewnej wizyty w szpitalu, dziewczyna poznaje młodego lekarza Tomka, który chce ją "wykorzystać" do swojej pracy naukowej. Dziewczyna zgadza się. Więzy między bohaterami zaczynają się zacieśniać.
Dominika nie jest pewna czego chce, wtedy poznaje Marcela, młodszego brata Tomka, który zakochuje się w dziewczynie.


   Na początku książki Marcel jest przedstawiony w złym świetle. W przeszłości popełnił wiele błędów, jednak z czasem daje się poznać jako dojrzały i troskliwy mężczyzna.
Choć czasem jego wypowiedzi mnie drażniły, to muszę przyznać, że polubiłam jego postać, szczególnie pod koniec książki :)

Dominika również zyskała moją sympatię (choć czasem mnie drażniła).
Nie mogę sobie nawet wyobrazić jak ciężkie było jej życie. Straciła wszystko co kochała, ale mimo to dała radę i nie poddała się.

   W książce ukazane są również inne problemy takie jak choroba kogoś bliskiego, samotność, sekrety, czy zdrada przez tych, których kochało się najbardziej.


Oczywiście mam do książki parę zastrzeżeń. Jednym z nich, są niektóre dialogi, które czasem zamiast rozśmieszyć, wprawiały mnie w zażenowanie, ale jestem w stanie przymknąć na to oko ;p

Podsumowując..
Książkę czytało mi się bardzo dobrze i szybko. Potrafiła mnie rozśmieszyć, a nawet wzruszyć :) Mogę ją polecić każdemu kto lubi literaturę polską, albo tak jak ja, chce się wreszcie do niej przekonać :)

Ogólna ocena:
8/10

16 komentarzy:

  1. Wydaje się być ciekawa, jak będę miała okazję to z przyjemnością przeczytam:)

    Buziaki,
    korczireads.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. No dla mnie ta książka, to 2/10, więc moje nastawienie do polskich książek nie uległo zmianie. Dalej mnie irytują.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każdy ma inne gusta :p mi akurat książka się podobała :)

      Usuń
  3. Przed chwila czytałam mniej pozytywną opinię. Jak widać, jednym się podoba, drugim nie. Ja na razie się wstrzymam, ale nie mówię nie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ile ludzi, tyle opini :D
      Ja mogę ją polecić :)

      Usuń
  4. Czekam na tę pozycję!
    POZDRAWIAM
    https://czytajzpauelka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Nieczęsto sięgam po książki tego typu, ale możliwe, że po tę sięgnę, bo jak najbardziej mnie ona zaciekawiła! Chociaż imię Marcel nie kojarzy mi się najlepiej, pewnie to zniosę :D

    Pozdrawiam,
    books-hoolic.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Aż ciężko mi uwierzyć, że nigdy nie czytałaś żadnej książki polskiego autora, ale ja akurat jestem ogromną fanką polskich powieści. Ja akurat Dominiki nie polubiłam zanadto, za to moją sympatię wzbudził Marcel.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety to moja pierwsza polska książka, oprócz lektur oczywiście :p Planuje zapoznać się z twórczością innych Polaków, chyba skuszę się na coś od Mroza :)

      Usuń
  7. Odpowiedzi
    1. Szkoda :/ może kiedyś najdzie Cię ochota na tę książkę :)

      Usuń
  8. Czytałam już tyle o tej książce, że nie wiem co sądzić. Czy czytać czy nie :) Na razie się wstrzymam :D

    Pozdrawiam i zapraszam do mnie,
    oliviaczyta.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 book.hobby , Blogger