piątek, 4 sierpnia 2017

"Ponad Wszystko" - Nicola Yoon ♦ Recenzja #6

Witam Was w ten nieco zachmurzony dzień 😄
Dziś mam dla Was recenzję książki, o której ostatnio dosyć głośno, a jest nią "Ponad Wszystko".

Ta książka kusiła mnie od kilku miesięcy, ale nigdy nie zdecydowałam się jej kupić. Któregoś dnia zauważyłam ją w empiku i okazało się, że była na promocji♥  Kosztowała niecałe dwadzieścia złotych 😍 no i w ten oto sposób wreszcie stałam się jej właścicielką ;)



Opis:
Maddy jest uczulona dosłownie na wszystko. Nigdy nie opuszcza domu, a jedynymi osobami, które widuje, są jej mama i pielęgniarka. Ale pewnego dnia musi zmierzyć się ze światem zewnętrznym i wtedy spotyka Olly'ego. Czy podejmie największe ryzyko w swoim życiu?

♦♦♦

Bohaterką książki jest osiemnastoletnia Maddy, która cierpi na rzadką chorobę, jednym zdaniem - jest uczulona na wszystko. Przez całe swoje życie, dziewczyna była zamknięta w swoim domu, choroba całkowicie odebrała jej bycie normalną nastolatką.
Zupełnie nie mogę sobie wyobrazić jak ciężko jest być chorym na SCID. Nie wyobrażam sobie nie móc wyjść z przyjaciółmi, czy rodziną gdziekolwiek bo może skończyć się to dla mnie tragicznie..

Historia Maddy bardzo mnie wzruszyła, mimo wszystkiego co ją spotkało nadal była uśmiechniętą dziewczyną, która żartowała i starała się żyć w miarę normalnie (nie wiem czy słowo "normalnie" tu pasuje, ustalmy, że żyła pogodzona ze swoją chorobą).
Poznanie Olly'iego, według mnie, było jedną z najlepszych rzeczy w jej życiu. Sama bardzo go polubiłam ;)

Bardzo spodobał mi się sposób wydania książki. Mnóstwo uroczych obrazków, "screeny" maili, czy stron internetowych,  wprowadzają w lepszy nastrój czytelnika, książka staje się przyjemniejsza :)

Jeśli chodzi o koniec książki, zdradzę tylko, że baardzo mnie zaskoczył. Zupełnie go nie przewidziałam.

Czy polecam?
Zdecydowanie TAK!
Książkę czyta się bardzo szybko i przyjemnie, a wszystkie urozmaicenia w postaci obrazków sprawiają, że "Ponad wszystko" różni się od innych książek :D
Ja się nie zawiodłam i mam nadzieję, że będziecie lub już macie takie same wrażenia jak ja :)

16 komentarzy:

  1. Nie wiem, ale ja na razie pasuję. Może dlatego, że jest tak głośno o tej książce? Nie mam pojęcia, ale nie jestem przekonana i na razie odkładam tę lekturę na bok.
    pozdrawiam, polecam-goodbook.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdyby nie ta promocja, to pewnie też bym odpuściła. Skusiłam się i nie żałuję :)

      Usuń
  2. Czytałam, jestem zachwycona, tyle w temacie! :D
    Pozdrawiam,
    agataczytaksiazki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie miałam jeszcze przyjemności zapoznać się z tą książką, ale ostatnimi czasy wszędzie o niej głośno, nie wykluczone więc, że prędzej czy później (raczej później) do niej dotrę. Obawiam się, czy nie będzie dla mnie troszkę za słodka. Bo sama historia Maddy, Maddy uczulonej na wszystko wydaje się ciekawa, jednak czuję w kościach nadchodzące love story... ;)

    Pozdrawiam,
    S.
    nieksiazkowy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi książka się podobała, ale wiadomo, że każdy ma inny gust :)

      Usuń
  4. Szczerze mówiąc, skoro już wspominasz o tych obrazkach maili i takich tam, przypomina mi się "Gwiazd naszych wina", a to jedna z moich ulubionych książek, które mogę czytać w nieskończoność. Wydaje mi się, że "Ponad wszystko" jest bardzo podobna, więc pewnie w niedalekiej przyszłości się na nią skuszę 💗
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie gabibooknerd.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Kolejna książka, którą na instagramie widzę cały czas. Opinie praktycznie same zachęcające. Co prawda lubuję się w kryminałach ale czasami i od nich muszę odpocząć :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Większość osób zachwyca się tą książką, a mi jakoś nie podeszła. Nie odczułam w ogóle emocji w relacji między dwójką głównych bohaterów. Pomysł moim zdaniem świetny, ale wykonanie takie sobie ;)

    Pozdrawiam
    ver-reads.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ze mną jest ten problem, że podoba mi się prawie wszytsko 😂 Tę książkę bardzo dobrze mi się czytało :) moja koleżanka też nie rozumie jej fenomenu :p ilu czytelników, tyle opinii 😊

      Usuń
  7. Mi się książka bardzo podobała :)
    cudna!

    https://czytajzpauelka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja mam mieszane uczucia, ale może kiedyś się skuszę, jak wpadnie mi w rączki :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 book.hobby , Blogger