środa, 6 września 2017

"Zawsze stanę przy Tobie" - Gayle Forman ♦ Recenzja #9

Dzis przygotowałam dla Was recenzję książki jednej z moich ulubionych autorek, a mianowicie powieści Gayle Forman pt. "Zawsze stanę przy Tobie".

Jest to książka, którą kupiłam na ślepo, bez czytania opisu, ani recenzji o niej. Totalny spontan 😂 Wiedziałam tylko, że muszę ją mieć 😍

Opis:
Brit jest niepokorna i czasami pakuje się w kłopoty. Mimo to nie może zrozumieć, dlaczego ojciec i macocha oddają ją do Red Rock, ośrodka terapeutycznego, gdzie rzekomo leczy się zbuntowane nastolatki. Teraz jej życie spoczywa w rękach terapeutek o niedostatecznych kwalifikacjach, twardziela Szeryfa oraz okrutnej psycholog. Nikt nie zdoła przetrwać samotnie – lecz komu zaufać w miejscu, gdzie nagradzane jest donoszenie na koleżanki? Na szczęście Brit poznaje V, Bebe, Marthę oraz Cassie – cztery dziewczyny, dzięki którym może uda jej się nie oszaleć. Razem starają się zachować zdrowy rozsądek, by życie w Red Rock nie zmieniło się w ostateczny koszmar.

♦♦♦

Książka opowiada o szesnastoletniej Brit, która według swoich rodziców weszła na złą ścieżkę demoralizacji, o czym mają świadczyć przede wszystkim jej fioletowe włosy.
Pewnego dnia pod pretekstem wycieczki, ojciec zawozi ją do ośrodka dla trudnej młodzieży. Dziewczyna nie rozumie decyzji swojego taty, jest pewna, że namówiła go do tego jej macocha, która nigdy nie pawała do niej optymizmem.
W ośrodku poznaje trzy koleżanki, z którymi za wszelką cenę próbuje wydostać się z obozu, który w rzeczywistości poniża i znęca się nad młodymi kobietami.


Powieść przeczytałam w jeden dzień, bardzo mnie wciągnęła :) spodobało mi się w niej to, że wątek miłosny nie był wysunięty na plan pierwszy, ale za to akcja skupiała się głównie na przyjaźni.

Szczerze przyznaję,  że polubiłam Brit. Jej historia jest bardzo smutna, najpierw choroba mamy, a potem problemy z ojcem. Dla młodych ludzi wsparcie rodziny jest bardzo ważne, niestety Brit nie może na nią liczyć.

Mimo wszystkich przeciwności, dziewczyna nie poddaje się. Dąży do wyznaczonego celu, nawet gdy wydaje się, ze juz nic nie da się zrobić.

Powieść przypomina, jak ważni w życiu są prawdziwi  przyjaciele. To oni pozwalają przetrwać najgorsze chwile w życiu, dzięki nim życie jest łatwiejsze.
Mimo, że książka jest dość lekka, to porusza ciężkie tematy dla młodzieży takie jak rozwód, czy ciężka choroba kogoś bliskiego.

Czy ją polecam?
"Zawsze stanę przy Tobie" jest kolejną książką, którą warto przeczytać, ale nie jest to dzieło, które porusza do głębi. Jest to, tak jak pisałam wyżej, w miarę lekka książka, do przeczytania gdy chcemy się odprężyć :)

Ogólna ocena: 7,5/10

2 komentarze:

  1. Czytałam tej autorki Zostań jeśli kochasz i Wróć jeśli pamiętasz i muszę przyznać, że właśnie były takie, jak napisałaś o tej: fajne i warto przeczytać, ale nie są to porywające dzieła ;) koniecznie muszę więc przeczytać też tą książkę, tym bardziej że styl pisania autorki mi się podobał :)

    Buziaki!
    siemamoniaczyta.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 book.hobby , Blogger